Wat doet contractbeheer software en hoe regel je dit het beste binnen je bedrijf

Wil jij weten welke kosten je allemaal kunt verwachten en wanneer je deze moet betalen? Dit is voor jouw organisatie wel van cruciaal belang. Ook is een goede vastlegging van verplichtingen en contracten met de leveranciers wel essentieel. Zo worden onverwachte en onbedoelde contractverleningen voorkomen. 

Het contractbeheer van AFAS

Het contractbeheer van AFAS is een onderdeel van het ERP-systeem. Je kunt hier veel meer zaken als alleen contracten vastleggen. Een financiële administratie is een logisch gevolg van je bedrijfsprocessen. Alles zal in een systeem staan en je zult vanuit een database zonder ingewikkelde koppelingen werken. Je zult ook zonder een opstapeling van kosten komen te zitten. 

Het vastleggen in AFAS

Een contract vastleggen is pas het begin. Zodra het is vastgelegd komt er een automatische verplichting in de boekhouding die wordt aangemaakt. Dit geldt alleen als je dat hebt ingesteld bij het desbetreffende contract en hierdoor krijgt de verantwoordelijke al automatisch een taak als het contract afloopt. 

De contractbeheer van AFAS zal je ondernemend op de hoogte houden. Bij aantocht van de opzegtermijn zal er automatisch een taak ‘contractverlening’ gestart worden. Zo kan het contract opnieuw worden beoordeeld. Ook de verplichten worden automatisch geboekt. Hierdoor weet je precies hoeveel budget je nog over hebt. Je hebt ook inzicht of je het desbetreffende factuur ontvangen hebt of niet. Hierdoor hoef je het niet meer goed te keuren zodra het bedrag overeenkomt. 

Wat zijn de belangrijkste functionaliteiten bij een contractbeheer van AFAS

Als je een contract wilt opslaan in een gedeelde schijf, een Excel document of misschien in je eigen computer dan kan dit grote risico’s met zich meebrengen. Een contractbeheer software van AFAS zal je hierbij helpen om dit risico te kunnen beperken. 

Voordelen van de belangrijkste functionaliteiten bij een contractbeheer van AFAS

  • Je zult een inzicht met dashboards hebben
  • Je krijgt automatische signalering
  • Je kunt volledig online werken
  • Je hebt automatische verplichten in je boekhouden 
  • Alles zal opgeslagen worden in het digitale dossier dit is ook inclusief bijlagen
  • Het is volledig toegestaan 

Alles inzien via dashboards

Met de ingebouwde dashboards heb je overal inzicht in zoals hoeveel contracten er lopen, welke er stilzwijgend verlengd worden en welke personen verantwoordelijk zijn voor welke contracten. Voor een contractbeheer zijn er een aantal standaard beschikbare dashboards zoals contracten en contractsoorten, verantwoordelijke, lopende- en toekomstige contracten en de lopende verzekeringen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*